joi, 7 februarie 2013

Ziua 4...5: New Dehli - Agra sau Latura Triunghiului de Aur...



Trezirea nu a fost tocmai usoara, la fel cum nu a fost nici adaptarea la primul mic dejun local...astfel am uitat ca aveam ghid de la ora 9.00. Ne astepta linistit in fata hotelului... Sahil... ulterior l-am denumit "Dintosu" sau "Ghidul curului"... scuzati limbajul. De ce? pentru stilul infect de as face meseria de ghid, nu pentru ca nu ar fi

putut, ci pentru caurmarea sa faca bani de pe urma clientului fara a-l interesa daca acesta e multumit sau nu...

Am vizitat Poarta Indiei, palatul presedintelui, Parlamentul, Lotus Temple, Muzeul Ghandi... Qatb Minar... toate in New Dehli... o bucurie pentru aparatul photo... mai putin locurile in care voia sa mergem
pentru a-si lua el comisioanele, iar noi sa trebuiasca sa rezistam asalturilor comerciantilor Indieni, destul de unsi de altfel...

Mai e de punctat interactiunea culturala prin "turban"... mi-au placut turbanele celor de religie "sikh", astfel incat am vrut sa-mi iau unul; l-am luat, iar un reprezentant al lor mi-a aratat cum se aseaza
pe cap un material lung de 6.5 m astfel incat sa ia forma turbanului... lui ii lua 10 minute zilnic... Barba avam deja, acum si turban, alb nu sunt... deja ii derutam cand ma auzeau vorbind! :)
Am luat cina pe terasa hotelului, tot picanta...iar de data asta am socializat cu un cuplu tanar din Africa de Sud... Scris pe blog si pregatit pentru parasirea capitalei, cu destinatia Agra cu Taj Mahalul preacunoscut...



***

Nu-s prea multe lucruri de spus legate de o noua dimineata... Plecam impreuna cu Vinod Kumar... soferul... va avea un post special, pentru ca urma sa petrecem mai mult timp impreuna... Drumul la Agra cu masina ia vreo 5 ore... Da, sunt vreo 200 de km. E mult mai rau ca la noi... N-am vorbit deloc de trafic? Si asta ar trebui sa aiba capitolul sau!:)) Ploua marunt...Dupa o jumatate de ora am vazut si prima umbrela... si un Duster...avem muzica indiana in masina... soferul e cam tacut... oricum ne intelegem ca mutul si orbul pe gaura cheii... primul radar :)... vaci peste tot...toate camioanele pictate artistic in culori stridente si cu un "blow horn" pe spate...oamenii merg multi in masina sau tuc-tuc....claie peste gramada...cu oglinzile stranse ca sa nu si le rupa, pentru ca nu le folosesc deloc... hai, intrebati-ma cum conduc daca nu se uita in oglinzi si nu semnalizeaza niciodata! :)

In Agra am vazut prima femeie conducand un Tata Nano... Hotelul (Taj Inn) e ok, ghida - Seema - si ea ok... dicutam in drum spre Taj despre caste si cum se casatoresc indienii... au cam 1000 de invitati la nunta care tine 5 zile, iar tatal fetei trebuie sa-i plateasca tatalui baiatului in functie de profesia acestuia - un doctor este o comoara! Vazut si Taj Mahal-ul. Sincer? Nu m-a impresionat. Arata bine, dar nu m-a facut sa zic "wow". Mare, elegant din exterior, cu povesti in spate... oricum toate templele vazute sunt mai mari decat tot ce avem noi in tara... poate oamenii aveau un complex legat de marime?

Un comentariu: