miercuri, 13 februarie 2013

India - ziua 8: Jaipur - Pushkar

Bineinteles ca ne frămanta faptul ca nu am cumpărat ceva ieri... Sameer nu se lasase deloc ușor ieri... Astfel încât am revenit! Musulmanii sunt mult mai rigizi si nici nu zambesc... Cu acordul proprietarului a lăsat (mult) sub prețul dat inițial... Ca sa scape odată de noi. Am promis si următorul post va fi despre tehnici de negociere in Asia!
Drumul de la Jaipur la Pushkar l-am făcut in mare pe o autostrada cu 3 benzi pe sens... Insa nu se merge mai repede de 80 km pe ora, pentru ca ori vine vre-un nebun din fata pe contrasens... Ori e vreo vaca. La propriu! :) si se mai conduce si haotic pe deasupra...
Turistul este ținta sigura! Le place sa se țină de gainarii... Gen te opreste șoferul pe autostrada la un loc de masa unde ceea ce ar trebui sa mănânci este necomestibil si costa de 5 ori mai mult... Este interesul tuturor pentru ca fiecare dintre ei au comisioane de primit de la magazine sau restaurante. Comisioanele merg pana la 15-20% si fiecare (ghid, șofer sau agentia) își pot lua un minim 5% sau comision fix...
Ca sa fie treaba treaba am testat si Mc-ul lor. Si aici e mâncarea picanta, dar măcar e comestibila... Am greșit ca i- am luat si soferului un meniu, pentru ca toate hartiile, paharele, etc au ajuns pe jos! Dar ce mai contează un gunoi in mijlocul a miliarde...
Când am intrat in Pushkar s-a auzit "la Potcoava e Cotroceniul..." comparativ cu ce vedeam... Dar nu avea sa fie deloc rău locul acesta... Cu un bazar imens, a doua zi urma sa mergem cu camilele dis de dimineata... Oameni minunati... Yousuf, comerciantul din Kasmir, cu care am ajuns la discuții despre viața, familie, religie si cum poți sa le armonizezi pe toate... Lal, cu care am ras bine când, după ce a zis el ca sigur exista bani pe card ca sa plătim o "pașmina", a luat cardul ca sa verifice! Dacă erau bani, plateam cât a zis, dacă nu... O dădea gratis! Ce nu știa el? :))  Pinul cardului, asta nu stia!
Gata. Mâine cu camila. Dis de dimineata.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu