vineri, 21 mai 2010

Arequipa>Puno

Plecam din Arequipa... de la 2350 m vom ajunge astazi aproap la 4000, la Puno, Titicaca... Ieri, eu si Recu am avut un pic rau de inaltime, dar l-am rezolvat rpd cu niste bomboane cu coca si doua beri...
Ma enerveaza, pentru ca peste tot peunde merg intreb de o scrumiera sau de cos de gunoi pentru a arunca restul de tigara (iarasi sunt singurul fumator din grup), mi se spune sa arunc jos...iar eu nu vreau...in jungla l-am facut pe Dixon (ghidul) sa scrumeze intr-o farfurioara... Din orasele vazute pana acum Arequipa este cel mai curat, iar Iquitos cel mai murdar... arhitectura de aici este puternic influentata de cea spaniola, dar doar in partea centrala, periferia fiind tot o zona saraca – s-a vazut asta foarte bine ieri cand am mers intr-un loc inalt de unde se vedea orasul de sus.... Localitatea este asezata intr-o depresiune inconjurata de munti, printre care si un vulcan de 5800 m...

Ieri am vizitat un asezamant, un fel de manastire – St Chatalina, unde bogatii isi trimiteau a doua fiica (pe prima o maritau) pentru a studia...incepeu de la 6 ani si ramaneau acolo 6 ani; dupa asta puteau ramane acolo sa se roage sau ...se maritau. Da, de la 12 ani si se maritau cu barbati de peste 50 de ani...era totul aranjat, deci nu aveau ce face... decat 10-15 copii...

Xiani Mayra – ghidul nostru de aici – are 24 de ani si isi doreste vada Parisul, Italia, Thailanda... inca n a iesit din tara, dar pentru a face rost de bani vrea sa mearga pe un vas de croaziera... pentru asta s-a apucat de cursuri de franceza... Aseara am invitato cu noi la masa si ne-a dus la un restaurant super fain unde am mancat foarte bine cuy si alpaca... Inainte, pana sa mergem la masa, am baut un Pisco – bautura traditionala - la o terasa in centru... e destul de tare, astefel incat Bonda a devenit foarte funny (tatal tau stie deja :)), dar n-a vazut pozele! )

Peisajul este destul de diferit fata de ce am vazut in jungla sau Lima... de ce mergi spre sud, spre Chile, pe autostrada lor Panamericana, totul se desertifica, astfel incat la un moment dat nu mai vezi nici un fel de vegetatie, doar dune si praf... mai in sud, creste altitudinea si apar muntii, foarte cavernosi si lipsiti de vegetatie...pare ca suntem pe luna... Peisajul este foarte fain pentru ca o buna bucata pe partea stanga am avut acest peisaj, iar pe dreapta Pacificul...

Mergem cu Cruz del Sur, o companie de transport foarte ok, cu organizare asemanatoare cu a avioanelor: check-in, confortabile, suport pentru picioare, poti dormi pentru ca scaunele se rabateza mult, filme, internet, mancare... Au si un avantaj major fata de avioane in afara de faptul ca poti comunica: poti vedea peisajul pe unde treci... si ai ce vedea...
blog comments powered by Disqus